Lakiernictwo samochodowe krok po kroku poradnik #3 Lakierowanie nowych elementów

nowy-blotnik-tylny-prawy-lewy-fiat-punto-99r-3477274551 (1)

 

 

Opiszę Wam w paru krokach jak pomalować nowy błotnik, drzwi do Waszego, bądź też kolegi samochodu. Da się to zrobić bez większego problemu w domowych warunkach np. w przydomowym garażu.

 

 

 

3m gąbka

Zacznijmy od potrzebnych rzeczy:

  • Kompresor
  • pistolet lakierniczy
  • szlifierka mimośrodowa 
  • krążki o gradacji 240 lub 400, ewentualnie jeżeli nie posiadacie szlifierki mimośrodowej będzie potrzebny papier p360 wodny – x3 sztuki
  • stojak lakierniczy, lub coś co stojak poudaje 😛
  • ściereczka antystatyczna – x1 sztuka
  • zmywacz sylikonowy odtłuszczacz
  • ręcznik papierowy do odtłuszczania
  • podkład mokro w mokro
  • baza – na jeden element powinno starczyć około 200 gram
  •  lakier bezbarwny – około 150 gram
  • nitro do mycia pistoletu  – około 1l
  • rozcieńczalnik do bazy i lakieru bezbarwnego
  • dodatek antysylikonowy
  • gąbka ścierna fine – x1
  • kubki lakiernicze – x3

 

big_3M-255P-9-OTW kubki lakiernicze

  1. Pierwszym krokiem będzie zmatowanie naszego błotnika papierem p400 , następnie trudno dostępne miejsca gąbką ścierną fine, lub jeżeli nie mamy możliwości matowania na sucho, całość matujemy na mokro papierem p360
  2. W drugim kroku zajmiemy się oczyszczeniem powierzchni błotnika z kurzu, bądź wody w zależności od techniki matowania.
  3. Następnie odtłuszczamy nasz błotnik zmywaczem antysylikonowym, zaczynamy od górnej krawędzi blotnika poziomym ruchem z jednej strony na drugą kierując się w duł elementu. Po przemyciu przecieramy cały błotnik ściereczką antystatyczną.
  4. Tak przygotowany błotnik pokryjemy jedną warstwą podkładu mokro w mokro. Podkład przygotowywujemy zgodnie z kartą techniczną producenta. Zazwyczaj miesza się go z utwardzaczem w proporcjach 3:1, i 10-20% rozcieńczalnika. Dodajemy także krople antysylikonu. Czekamy około 10 min aż odparuje nam rozcieńczalnik
  5. Po tym czasie nakładamy dwie lub trzy warstwy bazy (w zależności od krycia), czekając oczywiście  około 10 min między każdą warstwom, by dać czas na odparowanie rozcieńczalnika. Bazę rozcieńczamy rozcienczalnikiem około 50%.
  6. Gdy już mamy położoną bazę możemy przejść do położenia lakieru bezbarwnego. Mieszamy go w proporcjach 2:1 (zależy od producenta), dodajemy 10-20% rozcieńczalnika i kroplę antysylikonowego dodatku. Będziemy malować na 1,5 warstwy, pierwsza warstwa klaru cieńsza, drugą dajemy grubszą by lakier nam się ładnie rozlał, między warstwami robimy oczywiście przerwę około 10 min
  7. Tak polakierowany błotnik zostawiamy do dnia następnego i montujemy do samochodu. :)

 

nowy-blotnik-tylny-prawy-lewy-fiat-punto-99r-3477274551 (1) Antysylikon

 

Ilość materiałów jakie Wam podałem są orientacyjne, wszystko zależy od producenta.

Jeżeli macie jakieś pytania piszcie w komentarzach. :)

449-thickbox_default

 

 

Możesz zostawić kmentarz, lub trackback prowadzący do Twojej strony.