Poradnik #2: Jak szpachlować

szpachlowanie samochodu

Dziś omówimy sobie trochę szpachlówki, mianowicie kiedy i jaką stosować na daną powierzchnie. Zastosowanie nieodpowiedniej szpachlówki czasami może znacznie utrudnić pracę przy samochodzie.

 

 

SZPACHLOWANIE

I SZPACHLOWANIE GOŁEJ BLACHY STALOWEJ

 

A) SZPACHLOWANIE ZGRUBNEPo wysuszeniu powłoki antykorozyjnej należy przystąpić do szpachlowania. Rodzaj szpachlówki jest ściśle uzależniony od wielkości naprawianych miejsc. Najbardziej przydatne są wszystkie typy szpachlówek wypełniających. W miejscach trudno dostępnych czy też narażonych na oddziaływania mechaniczne najlepiej stosować szpachlówki zawierające mielone włókno szklane.

B) SZPACHLOWANIE WYKOŃCZENIOWE

Na przeszlifowane i oczyszczone powierzchnie stosujemy szpachlówki wykończeniowe. Łatwe w obróbce, drobnoziarniste szpachle, idealnie spełniają swoje zadanie. Miejsca przeszlifowane, w których występują zarysowania, odpryski lub korozje można wypełnić szpachlówkami uniwersalnymi, a także wykończeniowymi.

Szpachlówka uniwersalna dzięki płytkom proszku aluminiowego posiada bardzo dobrą ciągliwość. Można ją nałożyć grubszą warstwą, świetnie sprawdza się także jako szpachlówka wykończeniowa.  Doskonała do szpachlowania odprysków, zarysowań czy też drobnych wgnieceń. Właściwości szpachlówki z płytkami aluminium zapewniają płynne „przejście” pomiędzy starą  powłoką lakierniczą, a metalem.

II  SZPACHLOWANIE POWIERZCHNI OCYNKOWANYCH, ALUMINIUM

Do tego typu powierzchni stosujemy szpachlówki charakteryzujące się zwiększoną przyczepnością do powierzchni gładkich. Większość producentów tego typu wyrobów ma w swoim asortymencie także szpachlówkę specjalnie przeznaczoną do powierzchni ocynkowanych i aluminium.

III SZPACHLOWANIE TWORZYW SZTUCZNYCH

Szpachla poliestrowa o wysokiej przyczepności i średnim wypełnieniu znajduje swoje zastosowanie szczególnie przy szpachlowaniu głębszych zarysowań  oraz uszkodzeń powierzchni tworzywa.

Możesz zostawić kmentarz, lub trackback prowadzący do Twojej strony.